9 Şubat 2022 Çarşamba

Harmankaya Tekfuru Köse Mihal nasıl müslüman oldu? Kendisi bir rüya görür. Rüyasında müslüman olmuştur.



Hidayet erdi çün anı görürem Düşüp ayağına yüzüm sürürem Düşümde bana telkin etti imıfo Kodum küfrü hemen oldum Müslümıfo Hem bana Abdullah diye hitap etti Ne şereftir bu adı ResCtlullah verdi Bana kim eyledi telkin-i İslam Sizin evsafınızı etti i'lam Bugünkü gün için eydür varasın Filan sahrada hayli er göresin Aralarındadır Osman Gazi Ona asker olup eyle niyazı Onun nesli cümle sultan olusar Cihan mülküne bir bir han olusar Senin neslin dahi onlara katıla Gazalar ideler lslam açıla Akınlar salalar Kıpçak ve Rusa Gazalar eyleyeler Üngürusa (Macaristan) Ana kul ol ki ere sana izzet Anun nesliyle neslin bula devlet Düşümden uyanıp mesrur oldum Ziya-yı din ile pür-nur oldum Bana sen dahi et telkin-i iman Olam zahirde şer' üzere Müslüman Bu sözler üzerine Osman Gazi ona kelime-i şahadeti bildirdi. O da tekrar etti. Beyler, paşalar, asker bu hadiseden büyük sevinç duydular. 32 Gazi Mihal bundan sonra Osman Bey ile birlikte bütün sefer­ lere katıldı. Pek çok yararlık ve kahramanlıklar gösterdi. Bursa'nın" (Ahmet Şimşirgil – Kayı I)

Tarih, bayramcigerli.blogspot.com,
Bayram Cigerli,Tarih Notları, Osmanlılar,Tarih Konu Anlatım,Ahmet Şimşirgil,Kayılar,

Lorem ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Comments


EmoticonEmoticon