11 Şubat 2022 Cuma

Karamanoğulları ile yapılan elçilik düzeyinde diplomasi ve sonunda savaş kapida



Tarafımızdan bir kusur olmamış iken, gaza için yola çıktığı­ mızı fırsat bilip, yokluğumuz sırasında ülkemize saldırmak ve söz eriyim derken yeminleri bozmak doğru mudur? İyilik karşısında kötülükle davranmak uygun mudur? Şimdi onun sözüne, andına, tekrar ettiği yeminlere inanmak caiz değildir. Mümin kişi aynı taşla bir kere daha dağlanmaz. Yılanın zararını onu savmakla gideremezsin. Akrebi kendine yakın edinen panzehir taşımaya mecburdur. Onun verdiği zararı ortadan kaldırmak ve hareketine pişman etmek kararlaştırılmıştır. Geri dön ve bir ordu ile gelmekte olduğumuzu bildir" dedi. r Elçi Karamanoğlu'nun; "Leşkerüm Leşkerünce vardır. Eğer barışırsan barışır, vuruşursan vuruşurum. Derdüne dert, ölümüne ölümle cevap veririm" sözünü nakletmesi üzerine Gazi Hünkar: "Bre müfsid zalim! Benim kastım ve işim gece gündüz gaza ile meşgul olmaktır. Benim gazama mani olup Müslümanları ben gazada iken incitirsin. Ahd ü aman bilir adam değilsin. Seni ceza­ landırmadan ben huzur ile cihat edemem. Nice barışmak ki mani-i gazaya gaza, gaza-yı ekberdir. Hazır ol vaktine!" diyerek son sözü söyledi.86 Şimdi Anadolu Türk birliğinin sahibini belli edecek bir savaşa doğru adım adım gidiliyordu. Konya Ovası'na doğru ilerleyen Osmanlı ordusunun mevcudu yetmiş bin civarındaydı. Padişahın ordusunda kendi askerlerinden başka Bizans ve Sırp kuvvetleri de vardı. Ayrıca Osmanlı himaye­ sindeki Candaroğulları Beyliği de yardımcı kuvvetler göndermişti. Alaaddin Ali Bey de hazırlıklarını tamamlamış bulunuyordu. Karaman ordusunun mevcudu Osmanlılardan daha fazlaydı. Ço­ ğunluğunu Turgut, Varsak ve Bayburt Türkmenlerinin oluşturdu­ ğu Karaman ordusunda Tebrek, Samagar, Çaygazan, Barımbay ve Tosboğa gibi Moğol taifeleri de yer almıştı. Karaman kuvvetlerine bir konak kaldığında Osmanlı ordusu savaş düzeni aldı. Şehzade Yakub Çelebi Anadolu askerleriyle sağ kolda, Şehzade Bayezid Rumeli birlikleriyle sol kolda yer alırken" (Ahmet Şimşirgil – Kayı I)


Tarih, bayramcigerli.blogspot.com,
Bayram Cigerli,Tarih Notları, Osmanlılar,Tarih Konu Anlatım,Ahmet Şimşirgil,Kayılar,

Lorem ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Comments


EmoticonEmoticon