Siyasetçi Johannes R. Becher’ın The Only Just War’ı için |
İlk Dada sergisinin büyük açılışı: Uluslararası Dada Fuarı, Berlin, 5 Haziran 1920. Tavandan sarkan ana figür, domuz kafalı bir Alman subayının büstüydü. Soldan sağa: Raoul Hausmann , Hannah Höch (oturan), Otto Burchard, Johannes Baader , Wieland Herzfelde , Margarete Herzfelde, Dr. Oz (Otto Schmalhausen), George Grosz ve John Heartfield . |
Potemkin Zırhlısı film afişi 1926 |
Heartfield; hiciv sanatının ustasıydı. Gazete, dergi ve reklamlardan görüntüleri kullanarak ve uyumsuz ayrıntıları yan yana getirerek, güçlü anlamları olan şaşırtıcı resimler yarattı. Fotomontajlarının çoğu 1930 ile 1938 yılları arasında Alman sol gazetesi AIZ'de (Arbeiter-Illustrierte-Zeitung veya Workers'I llustrated Newspaper) yayınlandı. Eserleri; yarım asırdan daha önceki veriler ve olaylarla uğraşsa da bugün bile güçlü ve anında anlaşılır olmaya devam ediyorlar.
Eserlerinden seçilerek hazırlanmış bir kolaj |
"6 Milyon Nazi Seçmen Büyük Bir Ağız İçin Yemek" 1930 |
Nazilerin Büyükbabamı Öldürmeye Geldiği Gece |
"Alman Üniversitelerinde Yeni Başkan." Arbeiter-Illustrierte-Zeitung (AIZ, Prag), 31 Ağustos 1933 |
Goering: Üçüncü Reich'in İnfazcısı, 1933 |
Nazi sembolüne sanatçının yorumu "Kan ve Demir" "Yeni devlette eski slogan!" 8 Mart 1934 |
Süpermen Adolf |
Başkalaşım "Alman Doğa Tarihi." Arbeiter-Illustrierte-Zeitung (AIZ, Prag), 16 Ağustos 1934 |
Hitler Selamının Anlamı. "Arbeiter-Illustrierte-Zeitung için Fotomontaj (AIZ, Berlin), 16 Ekim 1932 |
Her bir yumruk sıkılmış tek bir yumruk olur! {AIZ, Prague), Ekim 4, 1934, kapak sayfası |
"Bir elde 5 parmak vardır" 1928 | Heartfield'ın bazı fotoğraflarında montaj unsuru fotoğrafın çekilmesinden önce gelir - bunlar sahnelerdir. |
Bazen, karmaşık bir montajda Heartfield, hedefine ulaşmasını sağlamak için karikatürünün izlediği yolu olduğu gibi koruyarak birkaç metin ekler.
Fotoğraf ve metnin etkileşimi, özellikle açık bir elin meşhur seçim afişinde belirgindir. Komünist seçim listesinin 5 sayısı, posterin hitap ettiği kişilerin bilincine mümkün olan her şekilde yayılıyor. 5 rakamı haykırılır ve beş kelimesi açık avuç içi ile tekrarlanır.
Ama burada bile en önemli şey, fotomontajın başlangıç noktası, fotoğrafın yeniden yorumlanmasıdır. Beş parmak, sadece beş numaranın bir temsili değildir, o aynı zamanda düşmanı ele geçirmeye hazırlanan bir eldir, pençedir.
https://dangerousminds.net/comments/john_heartfield_the_original_culture_jammer
https://apps.carleton.edu/politicalgraphics/artists/heartfield/
https://www.johnheartfield.com/John-Heartfield-Exhibition/john-heartfield-art/political-dada-art/political-art-books
https://assets.moma.org/documents/moma_catalogue_393_300063085.pdf (yazılı metin, iyi bir kaynak, 360 sayfa)
https://www.thenation.com/article/culture/john-heartfield-photomontage-nazi/
https://en.wikipedia.org/wiki/Dada
https://tr.pinterest.com/pin/318348267389360430/?amp_client_id=CLIENT_ID(_)&mweb_unauth_id=&from_amp_pin_page=true
https://www.fostinum.org/john-heartfield.html (harika bir kaynak)
https://www.moma.org/artists/8233
Hazırlayan: Dilara Kahyaoğlu