15 Şubat 2022 Salı

Osmanlı Tarihi, Yemini iade ediyorum



YEMİ N İ N İ İADE E D İYORUM! Başta Papalık ve Bizans olmak üzere, bütün Hristiyan aleminin Osmanlıları Avrupa kıtasından atmak için olanca imkanlarını se­ ferber ederek hazırladıkları büyük Haçlı ordusu, Sultan Bayezid Han'ın karşısında mukavemet bile edememişti. Fransızların meşhur şövalyesi Korkusuz Jan başta olmak üzere pek çok asilzade ve şövalye esirler arasında bulunuyordu." (Ahmet Şimşirgil – Kayı I)

Asilzade ve şövalyelerin hepsi fidye vererek kurtuldular. Mem­ leketlerine dönecekleri gün Yıldırım, bunlara bir ziyafet verdi. Bu ziyafette Korkusuz Jean ve arkadaşlarının; "Bu andan itibaren Yıldırım Bayezid Han'a karşı gelmeyeceğimize ve ona karşı silah kullanmayacağımıza namus ve şerefimiz üzerine yemin ederiz" demeleri üzerine Yıldırım Bayezid Han ayağa kalkarak: ''Avrupa'da Korkusuz lakabını almış olan Jan'a ve arkadaşlarına diyorum ki, bana karşı silah kullanmayacağınıza dair ettiğiniz ye­ minleri size iade ediyorum. Gidiniz, yeniden ordular toplayınız ve bizim üzerimize geliniz. Bana bir kere daha zafer kazanmak imkanını sağlamış olursunuz. Zira ben, Allahu Tealanın dinini yaymak ve O'nun rızasına kavuşmak için dünyaya gelmişim" dedi. 1 15 Niğbolu zaferi, gönderilen fetihnamelerle memleketin her ta­ rafına, Asya'daki hükümdarlara, Mısır sultanına, Irak ve Acem beylerine, Tatar hanına, Bursa kadısına müjdelendi. Mısır'da bulu­ nan Abbasi halifesi, zafernameye verdiği cevapta Yıldırım Bayezid Han'a, Sultan-ı İkliın-i Rfun unvanı ile hitap etti. O günden itibaren Osmanlı hükümdarlarına sultan denilmesi adet oldu.

Tarih, bayramcigerli.blogspot.com,
Bayram Cigerli,Tarih Notları, Osmanlılar,Tarih Konu Anlatım,Ahmet Şimşirgil,Kayılar

Lorem ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Comments


EmoticonEmoticon